Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Ad astra per aspera - Mot stjärnorna genom svårigheter..

Av Nettan Almström - 20 september 2013 13:53

Rubriken, vilken även är namnet på min blogg,är ett citat som jag tycker passar in på mitt liv.. Jag e påväg mot stjärnorna.. En dag ska jag vara där och må bra,, Jag ska ha med mig allt svårt jag varit med om som bittra erfarenheter, men tror även att de kan ge mig styrka.Jag har varit på botten, men är påväg upp..Det känns dess värre som om jag ofta ser mållinjen och i sista stund puttas bort, ner mot botten igen.. Detta låter kanske som svammel, men jag tror att det kan komma att bli begripligt ju mer jag skriver,, 

Jag är just nu i en period av livet då jag tvingats till att pausa.. Jag måste stanna upp, läka och sedan gå vidare.. Jag har tyvärr mycket i bagaget som inte är bearbetat.. Att blogga är en ventil, men ska även ta hjälp utifrån. Jag kommer att skriva när andan faller på och jag tror att detkan komma att bli en salig blandning av skratt, gråt, gnäll och reflektioner ;-) 

Jag kan helt ärligt säga att jag i första hand inte skriver för att någon ska läsa utanför att jag har så mycket inommig som måste ut... 

Nu har jag skapat bloggen, något jag tänkt länge.. Skrev en tidigare,men den känns som om den är "färdig".. har försökt att skriva inlägg där, men det går inte.. Jag skrev den under en period ilivt då jag mådde riktigt uselt psykiskt,, Jag hade förlorat min man..Han som även var far till mina barn och min bästa vän.. Jag saknar honom fortfarande varenda eviga dag och saknaden är något som gör ont, ont, ont.... Men trots det så känns det som om jag börjat ett nytt kapitel i mitt liv och att jag inte kan fortsätta skriva där....


http://blogg.passagen.se/nettanalmstrom/


Om någon vill läsa min tidigare blogg.. Nu ska jag gå till grannen, min fina vän och fika.. Hör senare <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan Almström - 23 september 2013 13:48

Dagarna bara rusar förbi.. Jag försöker verkligen ta det lugnt, men hypertyreosen gör det inte lätt :( Har stått i tvättstugan idag, men inte haft så mycket tvätt och sett till att det inte behövts stressa.. Melissa är hemmqa från skolan idag, hon ...

Av Nettan Almström - 21 september 2013 12:08

Har sovit som en stock i natt, skönt att va utvilad men händerna tog drygt en timme på sig att funka.. Hahah, hur man än vänder sig e häcken bak. Ska prova att ha skenorna på i natt å se om det blir bättre.. Operation av diskbråcket skulle troligen...

Av Nettan Almström - 21 september 2013 12:08

Har sovit som en stock i natt, skönt att va utvilad men händerna tog drygt en timme på sig att funka.. Hahah, hur man än vänder sig e häcken bak. Ska prova att ha skenorna på i natt å se om det blir bättre.. Operation av diskbråcket skulle troligen...

Av Nettan Almström - 20 september 2013 20:09

Det är mycket tankar som snurrar i mitt huvud.. Jag saknar Tomas så förbannat.. Min bästa vän, min man,, Jag tror ärligt talat inte at vi skulle vara gifta fortfaransde om han levt, men han hade funnits, Fäör barnen, för mig. Jag ade kunnat luta mig ...

Presentation


Hej :- Jag heter Nettan och är 36år- Jag bor med mina älskade barn i Knivsta. 2010 blev jag änka och livet blev totalt förändrat- Men jag och mina busar har skapat ett nytt liv tillsammans och har trots många svårigheter gått vidare.Vissa dagar känns all

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards